Pagina's

woensdag 30 maart 2016

Een Candy-achtig kleedje.

Neen, ik maakte geen Candy-jurk van La Maison Victor.  Ja, ik wou een kleedje maken dat er op leek. Maar ik had geen patroon.  Of ik moest het kopen.  En laat ik nu echt wel al patronen, boeken, tijdschriften genoeg hebben.  Dus gingen we improviseren.

Ik nam een gratis patroon van Pinterest en kwam tot de vaststelling dat de maten langs geen hoeken of kanten klopten.  Ik nam een 104 voor mijn dochter met maat 110. Na het uittekenen legde ik het patroon op een goedzittend kleedje van Ella. Langs beide kanten bleek het veel te groot.

Geen probleem, dan nemen we toch gewoon het goedzittend kleedje als model. Ik had geen zin in mouwen. Het moest snel gaan.  Een tijdje terug kocht ik in de C&A voor Ella een Frozen t-shirt met aangeknipte mouw. Ja, dat staat mijn meisje wel.  Dus voor de taille, de heupen, de halsuitsnijding en de lengte nam ik het goedzittend kleedje en voor de mouwen het t-shirtje van de C&A.

1 denkfout maakte ik: het goedzittend kleedje heeft vooraan een ritssluiting en ik wou dat niet. Gevolg, ons kleintje haar hoofd kon niet door de halsopening.  Snel (lees: toch een paar dagen over nagedacht) een knip in het kleedje achteraan gemaakt en voilà... het jurkje kreeg een splitje aan de halsuitsnijding. Omdat ik helemaal geen zin meer had om het beleg van de split te overlocken, haalde ik mijn kartelschaar nog eens boven. Is niet zo mooi als afgewerkt met de overlock, maar kijk: It will do.

Het stofje? Het eerste van een voorraadje dat ik kocht bij Stoffenelf.nl.  6 euro/meter: daar kan je niet voor sukkelen. Krullen dat het deed, maar eens gesteven met Remi en afgewerkt met de overlock deed het het heel goed onder mijn machine.  Het merk ken ik niet, maar ik hoop dat alle stoffen van bij Stoffenelf.nl even gemakkelijk verwerken.

En dan nu de foto's:




2 opmerkingen :

  1. Leuk! Hier puilen de mappen ook uit van partronen (vooral Ottobre), dus ik probeer zoveel mogelijk daarvan te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim aangepast zeg... Ik ging al beginnen wenen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen