Pagina's

maandag 27 april 2015

Glutenvrije wafels met ...slagroom.

De laatste tijd experimenteer ik wat met verschillende soorten meel. Bloem. Er passeerden al heel wat pannenkoeken die werkelijk...niet te eten waren. Kikkererwtenmeel: bwekkes. Kastanjemeel: grrrr. 

Op Pinterest vond ik een recept voor wafels. Dat moest ik ook eens proberen. Weliswaar paste ik het recept aan bij gebrek aan amandelmeel. Ook de slagroom moest baan ruimen voor Griekse yoghurt. En omdat de boerenboter van Greta De Vriese echt wel op moet, werd het boter ipv olie. Sowieso ben ik niet zot van olie in gebak. En de kokosolie was me bij een vorig probeersel niet goed bevallen.

Vraag is dan natuurlijk hoe gezond deze wafels nog zijn. Maar wat is gezond? Ik word moe van het eten van brood en gewone wafels. Alles eigenlijk waar gewone bloem in zit. Dus een toetje waar ik geen couch-potatoe van word, is voor mij een gezond dessertje.


Het recept is eenvoudig:
- 1 cup oatmeal of havermeel
- een snuifje zout
- een 1/2 tsp bakpoeder
- 1 potje Griekse yoghurt
- 2 lepels boerenboter
- 3 eieren
- een lepel kokosbloesemsuiker 

Alles mengen en bakken maar...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten